Dokümantasyon nedir ne işe yarar?
Belgeleme, bilgilerin doğru bir şekilde iletilmesini ve saklanmasını sağlar. İş dünyasında belgeler, iş süreçlerini yürütmede ve yönetmede önemli bir rol oynar. Bir şirket, iş planları, bütçeler, sözleşmeler, raporlar ve diğer belgeler gibi birçok türde belge üretebilir.
Dokümantasyon yapmak ne demek?
Belgeleme, kağıt üzerinde veya ses kasetleri veya CD’ler gibi dijital veya analog ortamlarda saklanan bir kayıt biçimidir. Belgeleme örnekleri arasında kullanıcı kılavuzları, teknik belgeler, çevrimiçi yardım ve hızlı başlangıç kılavuzları bulunur.
Dokümantasyon tekniği nedir?
Doküman analizi, araştırma verilerinin birincil kaynağı olan çeşitli dokümanların toplanması, incelenmesi, sorgulanması ve analiz edilmesi olarak tanımlanabilecek bir bilimsel araştırma yöntemidir.
Tıbbi doküman kavramı nedir?
Her sağlık tesisi, tedavi ettiği tüm hastalar hakkında bilgi saklamak zorundadır. Verilerin depolanması yasal ve düzenleyici nedenlerin yanı sıra akreditasyon amaçları için de gereklidir. Tıbbi belgeler, insan sağlığı konularına ilişkin çalışmalardan elde edilen verileri düzenli bir biçimde sunan belgelerdir.
Dokümantasyon eğitimi nedir?
Dokümantasyon Eğitimi, kurumların yönetim sistemleri çerçevesinde süreç, prosedür, talimat, form ve benzeri dokümanların standartlara uygun olarak oluşturulması konusunda bilgi sağlar.
Dokümantasyon bölümü ne demek?
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Bilimleri Bölümü, sağlık sektöründe önemli bir rol oynayan tıbbi bilgi ve dokümantasyonun yönetimi konusunda uzmanlaşmış profesyoneller yetiştirir. Bu uzmanlık alanındaki eğitimin amacı, öğrencilere sağlık sektöründe gerekli bilgi ve becerileri sağlamaktır.
Dokümantasyon sorumlusu ne iş yapar?
Dijital ortama aktarılmayacak belgeleri saklamak. Ödünç alınan belgelerin kayıtlarını tutmak. Değerli belgelerin güvenliğini sağlamak. Çalışanların belge depolama sistemini verimli bir şekilde kullanabilmeleri için eğitim programları hazırlamak.
Dokümante etmek ne demek?
Başka bir deyişle, dokümantasyon gelecekteki bir ihtiyacı karşılaması anlamında ileriye dönük bir faaliyettir. Bilgiye ihtiyacı olan herkesin başvurabileceği belgelere ihtiyacı vardır. Ayrıca dokümantasyon bir olay hakkında bilgi kaydetmeye ve gelecekte kullanılmak üzere saklamaya yarar.
Sekreterya yapmak ne demek?
Sekreterlik mesleğinin genel görevleri: ¬ Telefon hizmeti, ¬ İç ve dış yazışmaların yürütülmesi, ¬ Ziyaretçilerin karşılanması, ¬ Yazışmaların dosyalanması, ¬ Ziyaretçi dosyalarının tutulması, ¬ Faturalama, ¬ Randevuların ayarlanması, ¬ Yurt dışı gezilerinin organizasyonu, ¬ Toplantıların organizasyonu.
Kaç çeşit döküman vardır?
Belge türleri arasında kitaplar, mektuplar, dergiler, günlükler, haritalar, grafikler, istatistikler, anayasalar ve yönetmelikler, hukuki metinler, gazeteler, fotoğraflar, anılar, röportajlar, okul raporları, sağlık ve kamu kayıtları, resimler, videolar, haberler vb. yer alır.
Neden nitel araştırma yapılır?
Buna göre nitel araştırma yöntemleri, verilerden anlam çıkarmayı kolaylaştırması, veri sınıflandırması ve benzeri boyut indirgemeleri yoluyla anlaşılabilirliği sağlaması ve sonuçları yorumlamayı kolaylaştırması nedeniyle analiz sürecinde avantajlar sağlamaktadır.
Durum çalışması yöntemi nedir?
Analiz birimi olarak durum (Miles ve Huberman, 1994, s. 25). Bir vaka çalışması, o sistemin işleyişi ve işletimi hakkında sistematik olarak bilgi toplamak için çoklu veri toplamaları kullanan sınırlı bir sistemin derinlemesine incelenmesini içeren metodolojik bir yaklaşımdır (Chmiliar, 2010).
Dökümantasyon nedir?
Belgeleme, bir sistem, ürün, hizmet veya prosedür hakkında bilgi içeren yazılı veya elektronik bir belgedir. Amacı, kullanıcıların veya müşterilerin ürünü veya hizmeti anlamalarına, kurmalarına, kullanmalarına veya onarmalarına yardımcı olmaktır.
Hangisi tıbbi dokümandır?
TIBBİ BELGELER: Bir sağlık kuruluşunda ayaktan veya yatarak tedavi gören hastaların tanı ve tedavisi sırasında ilgili birimlerce oluşturulan kağıt kayıtları, görüntüler, filmler, cihaz/bilgisayar çıktıları veya elektronik ortamda saklananlar gibi her türlü belgeye tıbbi belge denir [3].
Tıbbi dökümantasyon sekreterlik ne iş yapar?
Hasta tıbbi ve idari kayıtlarını tutar ve elektronik ve/veya sesli medyada kayıtlı tıbbi verileri tıbbi belgelere dönüştürür. Hasta kayıtlarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları arşivler, depolar ve kullanıma sunar.
Dokümantasyon elemanı ne iş yapar?
Şirket belgelerini arşivlemek ve güvenliğini sağlamakla görevli olan dokümantasyon görevlisine aynı zamanda belge erişim görevlisi de denir.
Tıbbi sekreterin sahip olması gereken özellikler nelerdir?
Vücut dilini anlama, insanlarla pazarlık yapma ve onları ikna etme yeteneği. Sabırlı ve neşeli olma. Sigorta formlarını, hasta kayıtlarını ve ofis malzemelerini takip etmek için organizasyon becerileri. Özel kişiler ve kurumlar arasında yazışmaları yürütebilme.
Dokümante etmek nedir?
Başka bir deyişle, dokümantasyon gelecekteki bir ihtiyacı karşılaması anlamında ileriye dönük bir faaliyettir. Bilgiye ihtiyacı olan herkesin başvurabileceği belgelere ihtiyacı vardır. Ayrıca dokümantasyon bir olay hakkında bilgi kaydetmeye ve gelecekte kullanılmak üzere saklamaya yarar.
Dokümantasyon merkezi nedir?
Belge/Dokümantasyon Merkezleri, belirli belgelere duyulan ihtiyacı karşılayan belgeleri sunmak amacıyla belgeleri sağlayan, düzenleyen ve depolayan merkezlerdir.